måndag 20 augusti 2012

Grillad Hälleflundra


Att man har ett stort intresse för smakkombinationer när det gäller mat och dryck är inget konstigt. Jag brukar däremot inte ge mig på att fota grillade fiskar etc. eftersom jag får mycket varierande resultat på grillgallret.

Men eftersom jag hade köpt in både lite hälleflundra och marulk till helgen så var jag extra noga med att slipa gallret tills det blänkte och olja in det och resultatet....

Lite fastnade fiskarna men inte så mycket och både fiskarna var en succé tillsammans med vinet Artisan Halbturn White där både vinet lyfte fram fisken och vice versa.

Ingen Aioli eller sådant som kan förstöra vinet och fisken. Här var det salt och peppar och bara lite grillade grönsaksspett så att fisken mötte vinet och vinet möte fisken.

Resultatet: Underbart 5+


Artisan Halbturn White för 259:- hos Handlavin.se var en perfekt partner till den grillade Hälleflundran och vinet och fisken mötes i en fin harmoni.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar