lördag 11 juni 2011

Äntligen så kom pallen!

Igår (fredag) så kom pallen till Stockholm efter att Schenker skickat den fel och den åkt runt i Europa.

Fel kan alla göra, men det tragiska i det hela är avsaknaden av kundtjänst hos speditionsföretaget Schenker som inte ens försökt skynda på deras misstag.

Personligen har jag inte under denna tid fått ett enda samtal ifrån Schenker eller mail ifrån men däremot så har dom tagit vår mailadress och telefonnummer minst 7 gånger när vi ringt och dom har lovat att hålla oss underrättade.

Schenker har annars fungerat väldigt bra vid andra leveranstillfällen. Men det är tråkigt att när det blir felaktigheter som dom själva har stått för, så brister dom allvarligt. Detta har gått ut över våra kunder och oss själva.

Skrivbordet har nu massa offerter från olika speditionsföretag och under augusti månad så kommer vi byta till en transportör som man kan ha en dialog med och som kommer hålla oss underrättade när det blir fel.

Detta kommer medföra ökade transportkostnader. Men transporten är viktig och vi måste hålla samma kvalitet på transporten som på våra viner. 


Vi tackar även alla våra kunder som stöttat oss och förstått situationen. Hade jag själv varit kund, hade jag troligtvis varit irriterad när jag inte får mitt vinpaket på anvisad tid. Vi skall göra vårt yttersta för att sådana här incidenter inte skall inträffa åter.

Med vänliga hälsningar

Peder Molin
Kundtjänst

Handlavin.se
070-595 7713

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar