torsdag 17 mars 2011

Trevliga konkurrenter

Det är en grå dag i Stockholm men humöret är däremot underbart. Det känns som att fler och fler människor får upp ögonen inom laglig vinhandel på nätet. Vi har alltid haft en väldigt bra dialog med våra konkurrenter och Australian Wine Club är ett av de företagen som vi verkligen ser positivt på och som vi även träffat på mässor etc. Personligen anser jag att det behövs fler aktörer, men många kommer nog upptäcka att det är en väldigt tuff marknad och inte lätt. Det gäller att kämpa, sätta mål och brinna för sina produkter och butik.

Men häromdagen så märkte jag däremot att en av våra konkurrenter (Invinitum) registrerat domänen handlavin.com och det i oktober 2010. Den ligger dock parkerad och det finns inget innehåll, men personligen om jag vill konkurrera med någon så skulle jag göra det genom kundbemötande och helt enkelt genom att vara bättre.

Australian Wine Club är en av pionjärerna inom näthandel med vin. Där vet jag att gänget bakom kämpar hårt för att kunderna skall vara nöjda. Det är därför jag verkligen även kan rekommendera detta företag.

Så börja en ny spännande vinupplevelse, men se till att butikerna du handlar av betalar svensk alkoholskatt.

Med vänliga hälsningar

Peder Molin
www.handlavin.se
070-595 7713

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar