torsdag 29 mars 2012

Mästerfotografen i Stövlar

Foto: David Linden, Svenssonsmakaren


David Lindén är en duktig vinbloggare som driver vinbloggen Svenssonsmakaren. Det som får mig att gilla vinbloggarna är att de ofta är duktiga på att skriva och även gillar att prova viner som är lite unika.

Med unika så menar jag att det kan vara viner som är tillverkat i liten kvantitet, viner från dyra och exklusiva producenter. Vinbloggarna skriver för att de älskar vin och inte för att hålla en chefredaktör nöjd genom att sälja så många lösnummer som möjligt av en tidning.

Foto: David Lindén Svenssonsmakaren


David Lindén är en duktig vinbloggare men även en duktig fotograf och jag vet inte hur många kameror och linser han har, men Artisan Welschriesling hamnade ute i regnet under en produktfotografering.

Foto: David Lindén Svenssonsmakaren

Men vad skrev David om vinet?
Jag skall citera en liten punkt nedan men resten får ni läsa direkt på Svenssonsmakaren.blogspot.com


Det här var farligt gott och lättförståeligt, det går nästan inte att värja sig mot drickbarheten. Kommer på mig själv när glaset är tomt, jag skulle ju bara ta en provsipp. Samtidigt finns det något extra som pockar på uppmärksamhet, hur smakade det nuigen? Förvillande lik riesling men lite syrligare och aningen mer aromatisk. Äsch, lika bra att hälla upp ett glas till.



Tack för ett mycket trevligt inlägg och vinet finns att köpa direkt på Handlavin.se för 105:-


Artisan welschriesling - 105:- <---Klicka här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar